Επικοινωνία  

Γραφείο Επιτρόπου Εθελοντισμού και ΜΚΟ

16 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ – ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΣΠΟΝΔΥΛΙΚΗΣ ΣΤΗΛΗΣ
16/10/2015

Η Παγκόσμια Ημέρα Σπονδυλικής Στήλης εορτάζεται στις 16 Οκτωβρίου με σκοπό την ενημέρωση σε θέματα πρόληψης και αποτελεσματικής διαχείρισης καταστάσεων που σχετίζονται με αυτή.

Οι παθήσεις της Σπονδυλικής Στήλης μπορεί να επηρεάσουν σημαντικά την ποιότητα ζωής των ατόμων προκαλώντας πόνο, δυσκινησία και περιορισμό της ανεξαρτησίας τους. Οι πιο συχνές κακώσεις/παθήσεις της Σπονδυλικής Στήλης σχετίζονται με την οστεοπόρωση, τον αυχενικό πόνο, τον πόνο στη μέση και τη ρευματοειδή αρθρίτιδα.

Σύμφωνα με τις στατιστικές 400.000.000 άνθρωποι σε όλο τον κόσμο ζουν με χρόνιους πόνους ή αντιμετωπίζουν σημαντικά προβλήματα από αρθρίτιδα και μυοσκελετικές νόσους (οστεοπώρωση, διαταραχές της σπονδυλικής στήλης, τραυματισμούς). Γενικά, η αρθρίτιδα και οι μυοσκελετικοί νόσοι είναι από τις βασικές αιτίες για αναπηρίες, απουσίες από την εργασία και νοσοκομειακή περίθαλψη. Επίσης οι στατιστικές αναφέρουν ότι οκτώ στους δέκα ανθρώπους θα εμφανίσουν πόνο στη μέση ή/και πλάτη τουλάχιστον μία φορά κατά τη διάρκεια της ζωής τους. Όσον αφορά τους εργαζόμενους, 50% από αυτούς θα βιώσουν πόνο στη μέση τουλάχιστο μια φορά το χρόνο, κυρίως λόγο ακινησίας και λανθασμένης στάσης σώματος. Αυτού του είδους τα προβλήματα αποτελούν το δεύτερο σε σειρά αίτιο απουσίας από την εργασία. Όσον αφορά τα παιδιά και εφήβους, υπολογίζεται ότι ένα 10% - 30% από αυτά θα παρουσιάσουν πόνο στη σπονδυλική στήλη σε κάποια στιγμή στη ζωή τους. Στα μικρότερα παιδιά ο πόνος εντοπίζεται συνήθως στο μέσο της πλάτης, ενώ στους εφήβους μπορεί να εμφανιστεί στη πλάτη ή χαμηλότερα στη μέση. Η μεταφορά φορτωμένης σχολικής τσάντας ευθύνεται για την εμφάνιση πόνου στη μέση ή τη πλάτη στα παιδιά, γι’ αυτό και τονίζεται ότι βάρος της σχολικής τσάντας δεν θα πρέπει να ξεπερνά το 10% του βάρους του παιδιού.

Η θεραπεία σε προβλήματα της σπονδυλικής στήλης μπορεί να γίνει είτε συντηρητικά (φαρμακευτική αγωγή ή φυσικοθεραπεία) είτε χειρουργικά εκεί και όπου απαιτείται. Όμως, η πρόληψη δεν παύει να είναι η καλύτερη θεραπεία. Ως μέτρα πρόληψης που μπορούν να συμβάλουν στην μείωση των πιθανοτήτων εμφάνισης κάποιου προβλήματος της σπονδυλικής στήλης είναι η ήπιας μορφή τακτικής άσκησης (Το περπάτημα και το κολύμπι ενδυναμώνουν εξαιρετικά την σπονδυλική στήλη χωρίς να την καταπονούν), ο έλεγχος του σωματικού βάρους και η σωστή στάση σώματος όταν καθόμαστε στο γραφείο, όταν σηκώνουμε βάρη, όταν σκύβουμε και όταν κοιμόμαστε.

Γραφείο Επιτρόπου Εθελοντισμού και Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων




Back To Top